În perioada 23 – 27 octombrie 2023, la Liceul Tehnologic Agricol Comuna Smeeni și la Școala Gimnazială Udați s-a desfăşurat Programul național „Şcoala altfel”, cu programe dedicate activităţilor educative extraşcolare şi extracurriculare, organizate sub formă de ateliere interactive. Anul acesta, programul a fost gândit în continuarea celor desfăşurate în anii trecuți, care, prin formula lor inedită, s-au bucurat de un real succes.
Toate cadrele didactice ale unității noastre s-au străduit să vină cu o ofertă extrem de tentantă şi de variată, îmbinând latura formală cu cea non-formală şi informală. Din chestionarele aplicate după derularea programului „Şcoala Altfel”, copiii au apreciat timpul petrecut într-un mod plăcut alături de profesorii lor.
Copiii s-au bucurat în unanimitate de o săptămână cu adevărat „altfel”, consemnată într-un jurnal de activităţi „altfel”.
Activități reprezentative desfășurate:
Ziua Recoltei, ,,Punți între suflete,, – educație fără frontiere, Face painting – Kids mim show, Șahul – sportul minții, „Copil ca tine sunt și eu! „Don¢t bully… be a friend!”- În lumea cărților, Cartea sau filmul, Clubul de lectură, Istoria trăită, Un mediu curat, o viață sănătoasă, Suntem ceea ce mâncăm!, „Împreună împotriva violenței, Dansul si legatura lui cu alte discipline, „Tricoul meu, Quilling-Arta rulării hârtiei, Filmul duhovnicesc „Universul picturii”-„Ghivece colorate si picturi cu seminte, Cum circulăm, Micii sportivi , Împreună pentru o lume mai bună, Povesti teraputice – Gradinita tuturor – Gradinita animalutelor, Stop violențeiCitește-mi mamă/ tată o poveste!- Activitate de lectură părinte/elev , ION CREANGĂ – Lumea poveștilor satului românesc, INVITAȚIE LA CINEMA, ,,Călătorie virtuală prin țară!”;,,Medicul ne sfatuieste!”, ,,Atelierul micului artist ECO!”
Resurse implicate:
Umane: elevii GPN Udați, GPN Lucieni, elevii claselor 0-IV și V-VIII, învățători, profesori
Materiale: cărți, materiale textile, fire, hârtie pentru quilling, carton colorat șnur, lipici, tablă interactivă, coli A3, biblioteca, mingi, fluier, cronometru, jaloane, saci, funie, pahare și corzi, jocuri sportive, table de șah, rummy, monopoly, ață colorată, hârtii colorate, culori, foarfece, pânză, creioane, radiere, cărbune, tempera, reviste, Smart Tv, măști, fructe, tocătoare, blender, diverse plante medicinale, căni, miere, cană electrică, dulciuri, legume, cașcaval, salam, pâine, măsline, făină, castron, drojdie, sare, ulei, ardei gras roșu, farfurii, pensule, folie plastic, ochelari 3D, sârmă plușată, ochișori de plastic cleștișori din lemn, flori decupate, recuzită piesă de teatru, imagini semnificative de ace, nasturi, șireturi, mărgele, saci, ouă, linguri de lemn, sticle din plastic, pahare de unică folosință, paie de plastic, jaloane, mixer, bol, creme, farfurii, lingurițe, semne de circulație, tunel din material, leagăne
Obiective urmărite:
– formarea și cultivarea interesului pentru problematica sănătății; promovarea talentului şi fanteziei copiilor; creşterea gradului de implicare în activităţi cultural – artistice; conştientizare în privinţa responsabilităţii asumării valorilor morale; dezvoltarea spiritului de lucru în echipă; dezvoltarea capacităţii de explorare şi investigare a problemelor din viaţa cotidiană; îmbunătăţirea competenţelor de receptare a textului; dezvoltarea gândirii critice şi a creativităţii; cultivarea simţului estetic; stimularea stimei de sine, a comunicării interpersonale şi a relaţionării eficiente; orientarea şcolară şi profesională; descoperirea şi valorizarea abilităţilor artistice şi plastice; exersarea comportamentelor ecologice în contexte diferite; formarea şi cultivarea interesului pentru promovarea valorilor culturale, naţionale;
formarea şi cultivarea interesului pentru ştiinţă; formarea capacităţii de apreciere corectă a însuşirilor de personalitate; dobândirea abilităţii de autocunoaştere;
stăpânirea emoțiilor în condiții de concurs, manifestarea spiritului competitiv, dar și a celui de fair-play; dezvoltarea fizică armonioasă prin mișcare coordonată și controlată; cunoaşterea drepturilor unui cetăţean european; corelarea teoriei cu practica; stimularea spiritului de competiţie; cultivarea spiritului critic; creşterea prestigiului grădiniței în comunitatea locală. Dezvoltarea spiritului civic şi de implicare în problemele comunităţii; Îmbogăţirea cunoştinţelor copiilor prin mijloace atractive, distractive; Creşterea interesului faţă de valorile culturale şi geografice locale şi naţionale româneşti; Practicarea voluntariatului activ şi eficient;
Dezvoltarea relaţiilor interpersonale, copil-copil, copil-educatoare/învățătoare/profesor, copil – terţi, a respectului față de lucrul bine făcut;
Responsabilizarea copiilor din punct de vedere social, implicarea lor şi a cadrelor didactice în activităţi nonformale;
Confecționarea unor haine, accesorii vestimentare, ornamente, vaze pentru flori din materiale ecologice; Educarea unor dispoziții afective pozitive;Demonstrarea celor mai ingenioase talente pe care le au elevii, încă de la vârste fragede;
Transmiterea verbală şi nonverbală a unor mesaje afective, identificarea propriilor emoţii în diverse situaţii; identificarea emoţiilor altor persoane în diverse situaţii, aplicarea cunoștințelor însușite în situații noi; Transpunerea în joc a situațiilor de învățare, realizând lucrări frumoase și originale;Perfecționarea deprinderilor practice și sportive;Educarea copiilor în spiritul unui stil de viaţă sănătos.
Rezultate înregistrate (aprecieri calitative și cantitative):
Participarea activă a tuturor copiilor şi a cadrelor didactice la activităţi diferite conforme cu tipurile de proiecte propuse.
Implicarea în activități diverse – ştiinţifice, estetice şi artistice – culturale ( audiţii, ateliere de lucru), de consiliere şi orientare, concursuri şcolare, etc. Valorificarea potenţialului artistic şi civic al copiilor; Identificarea valorilor personale, dar şi pe cele ale colegilor; Exersarea abilităţilor de a proiecta şi desfăşura activităţi cât mai diverse în echipă; Dezvoltarea spiritului civic şi de implicare în problemele comunităţii; Îmbogăţirea cunoştinţelor copiilor prin mijloace atractive, distractive; Creşterea interesului faţă de valorile culturale şi geografice locale şi naţionale româneşti; Practicarea voluntariatului activ şi eficient;
Dezvoltarea relaţiilor interpersonale, copil-copil, copil-educatoare/învățătoare/profesor, copil – terţi, a respectului față de lucrul bine făcut;
Responsabilizarea copiilor din punct de vedere social, implicarea lor şi a cadrelor didactice în activităţi nonformale;
Confecționarea unor haine, accesorii vestimentare, ornamente, vaze pentru flori din materiale ecologice;Educarea unor dispoziții afective pozitive;
Demonstrarea celor mai ingenioase talente pe care le au elevii, încă de la vârste fragede;
Transmiterea verbală şi nonverbală a unor mesaje afective, identificarea propriilor emoţii în diverse situaţii; identificarea emoţiilor altor persoane în diverse situaţii, aplicarea cunoștințelor însușite în situații noi;Transpunerea în joc a situațiilor de învățare, realizând lucrări frumoase și originale;Perfecționarea deprinderilor practice și sportive; Educarea copiilor în spiritul unui stil de viaţă sănătos.